Met de toevoeging van Nike’s nieuwe abonnementsservice voor kinderschoenen, Nike Adventure Club, zet een nog groter aantal modemerken in op een abonnementsservice of verhuur van mode items. Vor

E-tailer Zalando heeft in een persbericht aangekondigd het duurzame assortiment uit te breiden. Het Nederlandse denimmerk Mud Jeans, het Spaanse label Ecoalf, het Zweede beenmodemerk Swe-s, activewea

Mud Jeans heeft een kapitaalinjectie van een miljoen euro ontvangen, zo meldt het bedrijf in een persbericht. Doen Participaties en het Participatiefonds Duurzame Economie Noord-Holland zijn de inves

Het circulaire denimmerk MUD Jeans brengt haar eerste Impact Rapport uit waarin de impact van het bedrijf tot 2018 wordt gedocumenteerd. De mode-industrie is een van de meest vervuilende industrie&eu

Met de onthulling van een circulair T-shirt is de lancering van Dutch Circular Textile Valley – door de organisatie nu al liefkozend DCTV genoemd – een feit. De DCTV is in het leven geroe

Mud Jeans en streetwear merk Rotholz hebben de handen ineengeslagen voor een capsule collectie. De twee merken streven beide naar een duurzame modewereld en geloven dat samenwerking de stuwende krach

Het team van Mud Jeans gaat op reis naar zijn jeansfabriek in Tunesië om het productieproces van de jeans in kaart te brengen. Het jeansmerk nodigt haar consumenten en geïnteresseerden ui

Mud Jeans is een van de twaalf genomineerden voor de Koning Willem I Plaquette voor Duurzaam Ondernemerschap, zo blijkt uit een persbericht van het merk. Op 28 mei wordt bekendgemaakt of het merk ook

Retail moet zich voorbereiden op een transitie van verkopen naar serviceverlener en invuller van behoeften. Gedreven vanuit economische, maatschappelijk en praktische motieven staan steeds meer consu

De denimmarkt blijft één van de ‘vuilste’ markten binnen de modeindustrie, aangezien het ruim 7.000 liter water kost om één spijkerbroek te maken, evenals vers

De Nederlandse merken Mud Jeans en Suitsupply hebben zich samen met nog 62 internationale modebedrijven gecommiteerd te werken aan een circulair opererende modebranche. Dat blijkt uit de lijst met to

Het leaseconcept van Mud Jeans was nodeloos ingewikkeld. Dat vonden consumenten en winkeliers. Het Nederlandse spijkerbroekenmerk scherpt het systeem daarom aan. Retailers kunnen vanaf nu gewoon spij

Voor de productie van de duurzame jeans collectie genaamd Dry Mud, startte Mud Jeans vorig jaar een crowdfundingcampagne via Kickstarter. Het doel was 30.000 euro ophalen. Directeur Bert van Son: "H

Na het faillissement in 2012 heeft Mud Jeans zichzelf op de kaart gezet met het Lease a Jeans concept. In 2015 wil het merk dat consumenten spijkerbroeken kunnen huren bij minimaal twintig Nederlands

Rick Engelkes ontwerpt stijlvolle tassencollectieMud Jeans lanceert ‘ Lease A Bag’, een stijlvolle tas die iedereen kan leasen voor een vast, laag bedrag per maand. Rick Engelkes heeft sp

Na spijkerbroeken gaat Mud Jeans ook sweatshirts verhuren. Vanaf volgend jaarmoet Lease a Fleece beginnen in de online winkel en in een aantal geselecteerde winkels in Nederland, België en Duits

Het Nederlandse modemerk Mud Jeans gaat ook in Duitsland spijkerbroeken lenenaan consumenten. Tijdens de Berlijnse modeweek zal Mud Jeans eigenaar Bert van Son het concept lanceren in Duitsland.

Na het ‘lease a jeans’ van Mud Jeans is de duurzame bedrijfskleding producentDutch Spirit dinsdag gekomen met een ander lease concept: ‘Lease a suit.’ Het gaat om een op maat

"Dit is de toekomst," zegt modeondernemer Bert van Son. "Bezit wordt minder belangrijk voor mensen. Consumenten willen wel toegang tot bepaalde producten of diensten wanneer ze die nodig hebben, ma

Het Nederlandse modemerk, gericht op duurzame kleding, Mud Jeans, is failliet verklaard door de rechtbank in Den Haag. De zaak is daarna overgedragen aan de rechtbank in Utrecht. De webshop van het m