Met behulp van algoritmen en kunstmatige intelligentie, wordt toegankelijke en betaalbare maatkleding binnenkort misschien wel realiteit. De Zweedse fast fashion keten H&M heeft de handen met de

Artificial intelligence (AI) verovert de retail. Deze drie kansrijke toepassingen – van heatmapping tot het herkennen van gezichtsexpressie – zullen de komende jaren een steeds prominente

Düsseldorf - Hoe kan de stationaire handel profiteren van de digitalisering? Dat was het uitdagende thema van de EuroCIS-beurs voor handelstechnologie in Düsseldorf. De nieuwe oplossingen s

Meer dan een miljoen professionals gebruiken het FashionUnited netwerk en kunnen nu beelden vinden en delen in de enorme database van foto’s met modethema's. Dankzij kunstmatige intelligentie h

Online shop Yoox lanceert het private label 8 by Yoox. De herfst/winter 2018/19 collectie maakt vandaag, 6 november, zijn debuut op Yoox.com. Dat kondigt de Italiaanse e-commerce concern aan met een

Robots in plaats van modellen? Tijdens komende editie van Londen Fashion Week houdt ontwerper Honee een show waarbij robots de creaties gaan tonen, zo blijkt uit een persbericht. De show zal een comb

Het lijkt iets uit de toekomst, maar het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) in fysieke winkels is al dichterbij dan de meeste mensen denken. Zo introduceerde Lincherie vorig jaar al een 3D-pa

Op dinsdag 26 juni op het congres Emerce Fashion: succesvolle praktijkcases van G-Star RAW, Bestseller en Fresh Cotton. Plus de slimste upcoming merken: Paris Crooks, The Next Closet en House of Eleo

Een nieuwe app die werkt met artificial intelligence (AI) zal de levens van veel retailers en consumenten een stuk makkelijker maken. Browzinn werd afgelopen week gelanceerd in Londen en brengt socia

Niet mensen, maar computers hebben de nieuwe kledinglijnen van Zalando ontworpen. Tijdens de aankomende editie van de Duitse modevakbeurs Bread & Butter in september presenteert de online moderet