Artikelen door Sharon Camara
Sharon Camara heeft een masterdiploma in de journalistiek en werkt sinds 2017 voor FashionUnited. Ze behandelt mode-nieuws in Frankrijk. Na een aantal jaren in Ivoorkust te hebben gewoond (tussen 2019 en 2024), heeft Sharon ook interviews afgenomen en verslag gedaan van mode-nieuws in Afrika (Ivoorkust, Niger, Senegal, Benin, etc.).
Béatrice Héricourt benoemd tot CEO van La Redoute
Met ingang van 22 april aanstaande zal Béatrice Héricourt de functie van algemeen directeur van La Redoute bekleden. Ze rapporteert aan Nicolas Houzé, voorzitter van de directie van de Galeries Lafayette Group, en zal gevestigd zijn in Roubaix, op het hoofdkantoor van het bedrijf. Met meer dan 25 jaar ervaring in het aansturen van strategieën,...
Mensenbezig met laden...
Frans modemerk Grace & Mila gaat internationaal
Hoewel het prêt-à-porter merk Grace & Mila al 14 jaar bestaat, waren de afgelopen vijf jaar cruciaal voor de ontwikkeling ervan. Gedurende deze periode heeft het merk zijn internationale aanwezigheid versterkt met de opening van shop-in-shops in warenhuizen zoals Sokos in Finland, een aanwezigheid in de duty-free shops van een tiental...
Mode|Interview Featuredbezig met laden...
Opmerkelijk: Franse verenigingen willen af van anglicismen in de mode
Barbiecore, royalecore, cowboycore: de laatste jaren zijn er steeds meer termen die eindigen op de Engelse term 'core'. Een trend die de Franse 'Commission d’enrichissement de la langue française' (Commissie voor de verrijking van de Franse taal) en de 'Association pour la promotion du français dans la mode' (Vereniging voor de bevordering van...
Modebezig met laden...
De status van de Franse mode-industrie: Omzet stijgt met 4,3 procent in oktober 2024
De omzet van kleding en textiel van distributeurs in Frankrijk stijgt in oktober 2024 met 4,1 procent ten opzichte van oktober 2023, zo blijkt uit gegevens van IFM Panel. Na een sterke stijging in september, zet de Franse kleding- en textielsector zijn groeicurve door. In oktober 2024 noteren de distributeurs een omzetplus van 4,1 procent in...
Businessbezig met laden...
Eurazeo versterkt investering in Vestiaire Collective
Eurazeo zet haar steun aan Vestiaire Collective kracht bij. De investeringsmaatschappij, die aandeelhouder is sinds september 2015, heeft onlangs deelgenomen aan een nieuwe financieringsronde nu Vestiaire Collective winstgevendheid nadert. Vestiaire Collective, een platform voor de wederverkoop van tweedehands luxeartikelen, toont zich...
Businessbezig met laden...
Galeries Lafayette en Motier: nieuwe bestuursstructuur met focus op nieuwe generatie
Motier, de holdingmaatschappij die de Parijse warenhuisketen Galeries Lafayette bezit, verandert haar bestuursstructuur. De 97-jarige Ginette Moulin draagt haar functie als leidinggevende van de familieholding over aan de vierde en vijfde generatie van de familie Moulin. Philippe Houzé, schoonzoon van Ginette Moulin, wordt de nieuwe voorzitter...
Mensenbezig met laden...
Karl Lagerfeld en Morellato tekenen licentieovereenkomst voor accessoires
Karl Lagerfeld en de Morellato Group verenigen zich via een licentieovereenkomst 'voor lange termijn'. Een contract waarmee de groep de sieraden en horloges van het merk mag ontwerpen. Met dit partnerschap zal Morellato verantwoordelijk zijn voor de productontwikkeling en distributie, terwijl de creatieve leiding van de collecties zal worden...
Businessbezig met laden...
Versace benoemt Mathieu Baboulène tot Global Communications Director
Om zijn aanwezigheid op het internationale toneel te versterken, vertrouwt het Italiaanse luxemodehuis Versace zijn communicatie toe aan Mathieu Baboulène. Hij heeft ruim 20 jaar ervaring en heeft samengewerkt met modehuizen als Kenzo, Coach, Maison Margiela en Dries Van Noten. Na vier jaar als ’Global Public Relations, Press, VIP and Influence...
Mensenbezig met laden...
Mr Marvis mede-oprichter Steven Vrendenbarg: 'Frankrijk is een van onze belangrijkste markten'
Nederlands mannenmodemerk Mr Marvis groeit. Het bedrijf is van plan de komende jaren winkels te openen in Duitsland, België, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Het laatstgenoemde land is bijzonder belangrijk. “Frankrijk is een van onze belangrijkste markten. Het land vormt de kern van onze expansiestrategie die tot doel heeft ons duurzaam in...
Retail|Interview bezig met laden...
Best of 2023: De meest opmerkelijke modesamenwerkingen van het jaar
Nog een paar dagen, dan nemen we afscheid van 2023. Voordat FashionUnited het jaar definitief afsluit en in 2024 een nieuw hoofdstuk opent, nodigen we u uit om de balans op te maken. Wat waren de meest opmerkelijke samenwerkingen van 2023? Een terugblik: onverwacht, ongebruikelijk, origineel - er was voor elk wat wils. Dit zijn de samenwerkingen...
Modebezig met laden...