Artikelen door Sharon Camara
Eurazeo versterkt investering in Vestiaire Collective
bezig met laden... - Business
Eurazeo zet haar steun aan Vestiaire Collective kracht bij. De investeringsmaatschappij, die aandeelhouder is sinds september 2015, heeft onlangs deelgenomen aan een nieuwe financieringsronde nu Vestiaire Collective winstgevendheid nadert. Vestiaire Collective, een platform voor de wederverkoop van tweedehands luxeartikelen, toont zich...
Galeries Lafayette en Motier: nieuwe bestuursstructuur met focus op nieuwe generatie
bezig met laden... - Mensen
Motier, de holdingmaatschappij die de Parijse warenhuisketen Galeries Lafayette bezit, verandert haar bestuursstructuur. De 97-jarige Ginette Moulin draagt haar functie als leidinggevende van de familieholding over aan de vierde en vijfde generatie van de familie Moulin. Philippe Houzé, schoonzoon van Ginette Moulin, wordt de nieuwe voorzitter...
Karl Lagerfeld en Morellato tekenen licentieovereenkomst voor accessoires
bezig met laden... - Business
Karl Lagerfeld en de Morellato Group verenigen zich via een licentieovereenkomst 'voor lange termijn'. Een contract waarmee de groep de sieraden en horloges van het merk mag ontwerpen. Met dit partnerschap zal Morellato verantwoordelijk zijn voor de productontwikkeling en distributie, terwijl de creatieve leiding van de collecties zal worden...
Versace benoemt Mathieu Baboulène tot Global Communications Director
bezig met laden... - Mensen
Om zijn aanwezigheid op het internationale toneel te versterken, vertrouwt het Italiaanse luxemodehuis Versace zijn communicatie toe aan Mathieu Baboulène. Hij heeft ruim 20 jaar ervaring en heeft samengewerkt met modehuizen als Kenzo, Coach, Maison Margiela en Dries Van Noten. Na vier jaar als ’Global Public Relations, Press, VIP and Influence...
Mr Marvis mede-oprichter Steven Vrendenbarg: 'Frankrijk is een van onze belangrijkste markten'
bezig met laden... - Retail | Interview
Nederlands mannenmodemerk Mr Marvis groeit. Het bedrijf is van plan de komende jaren winkels te openen in Duitsland, België, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Het laatstgenoemde land is bijzonder belangrijk. “Frankrijk is een van onze belangrijkste markten. Het land vormt de kern van onze expansiestrategie die tot doel heeft ons duurzaam in...
Best of 2023: De meest opmerkelijke modesamenwerkingen van het jaar
bezig met laden... - Mode
Nog een paar dagen, dan nemen we afscheid van 2023. Voordat FashionUnited het jaar definitief afsluit en in 2024 een nieuw hoofdstuk opent, nodigen we u uit om de balans op te maken. Wat waren de meest opmerkelijke samenwerkingen van 2023? Een terugblik: onverwacht, ongebruikelijk, origineel - er was voor elk wat wils. Dit zijn de samenwerkingen...
Vince CEO: "We waren een rustig luxemerk voordat die term in de mode kwam"
bezig met laden... - Business
Parijs - Vince is een merk dat discrete, tijdloze luxe biedt, geïnspireerd door Californië. Een merk dat perfect past in de trend van quiet luxury. Vince is aanwezig in Frankrijk via verkooppunten en een showroom, en wil zijn aanbod in het land de komende jaren versterken. Om meer te weten te komen over de ontwikkelingsstrategie van het merk,...
Hoe Fringuant online winkelen makkelijker wil maken met een tool gebaseerd op lichaamsscans
bezig met laden... - Business
Retourzendingen zijn een belangrijk onderwerp in e-commerce. Terwijl verschillende online winkels hebben besloten een vergoeding te vragen voor retourzendingen om de kosten te drukken, heeft het Franse bedrijf Fringuant een maatadviestool ontwikkeld op basis van bodyscantechnologie. Het doel? Het aantal retourzendingen in e-commerce aanzienlijk...
Quiet luxury: De ‘nieuwe’ minimalistische modetrend
bezig met laden... - Mode
Luxe ja, maar discreet en minimalistisch. De afgelopen maanden heeft 'Quiet Luxury' de mode-industrie stormenderhand veroverd. Terwijl luxe stukken met (zeer) opvallende logo's de afgelopen jaren centraal stonden op sociale media, lijkt de voorkeur uit te gaan naar meer discrete mode - en stille luxe. In een tijd waarin consumenten voorstander...
Frans mannenmodemerk Drôle de Monsieur over fysieke retail, langzaam groeien en authenticiteit
bezig met laden... - Mode
De wereld van de mannenmode veroveren als autodidact en zonder contacten in de branche, dat is de waanzinnige gok die Dany Dos Santos en Maxime Schwab in 2014 waagden. Met hun label Drôle de Monsieur en de beroemde slogan "Not From Paris Madame" ontwikkelen de twee vrienden in de wereld van de mannen streetwear. Vandaag de dag heeft Drôle de...