Facebook heeft deze week een nieuwe stap gezet om van Instagram een ‘shopping app’ te maken. Sinds een jaar kunnen merken al foto’s en Instagram Stories posten met links zodat gebru

Het platform Instagram heeft 19 maart aangekondigd een checkout in de applicatie te introduceren, waardoor Instagram gebruikers kunnen winkelen zonder de app te verlaten. Het gaat om een beta test i

While brands are jumping onto the bandwagon of engaging influencers on social media, some thinks they need to be stopped. Source: Youtube, The Fashion Archive

Dior maakt gebruik van augmented reality om zonnebrillen te verkopen. Consumenten kunnen hierdoor de brillen thuis uitproberen door middel van hun smartphone. Het merk heeft een nieuwe filter op Inst

Lyn Slater is not your average professor — she’s also an accidental icon. When the 65-year-old launched her fashion blog, her goal was to create a space where women of all ages could have

Instagram wordt steeds vaker gebruikt als verkoopkanaal van (luxe) nepmerkkleding en accessoires. Dat zeggen de FIOD, merkrechtenbureaus en de douane tegen de NOS, zo meldt de Nederlandse publieke o

Het aantal afnemers van digitale luxe producten groeit en de online consument evolueert en wordt steeds veeleisender. Millennials en Gen Z-consumenten staan centraal in de digitale campagnes van grot

Instagram heeft op donderdag een nieuwe manier aangekondigd waarmee gebruikers op het socialemediaplatform kunnen winkelen. Dit maakt de Amerikaanse tech-nieuwssite The Verge bekend. Na het introduce

Londen - Traditiegetrouw golden modeshows als ultieme inspiratiebronnen die dicteren hoe we er komend seizoen bij zullen lopen. Op het moment dat foto’s van de shows de media en andere mensen

Alsof de shop-knop bij Instagram nog niet genoeg was, is het bedrijf bezig met een standalone shopping app, zo melden bronnen tegen Amerikaans mediaplatform The Verge. De app zal IG Shopping gaan het

Instagram kan een krachtig hulpmiddel zijn als het gaat om het aanspreken van klanten, zeker in de modeindustrie waarin visuals belangrijk zijn. Content van merken creëert via Instagram 58 keer

De winkel staat, er is een website, u bent actief op sociale media, maar hoe wordt vervolgens het juiste publiek aangetrokken? Bieke van Orten, eigenaar van Beex Branding, een full service marketing

Een nieuwe app die werkt met artificial intelligence (AI) zal de levens van veel retailers en consumenten een stuk makkelijker maken. Browzinn werd afgelopen week gelanceerd in Londen en brengt socia

Llaunchmetrics een Amerikaans bedrijf dat data verzamelt en analyseert in de modeindustrie, deed onderzoek naar de invloed van influencers en diens online aanwezigheid tijdens Fashion Week. Het onder

Instagram rolt de komende week een nieuwe tool uit op het gebied van e-commerce. Amerikaanse e-tailers kunnen dan een ‘prijskaartje’ hangen aan producten op de desbetreffende foto. De ui

Kort na het vertrek van creatief directeur Hedi Slimane besloot Yves Saint Laurent de sporen van Slimane op Instagram volledig te wissen. De enkele Instagramposts die het modehuis had geplaatst, werd

De modewereld en Instagram zijn inmiddels onlosmakelijk met elkaar verbonden. Modemerken zetten het medium onder meer in om collectie- en campagnebeelden te delen delen of aankopen te stimuleren door

Welke posts op Instagram definieerden de mode-industrie? Van Balmaination tot Chanel’s adembenemende decors en van Moschino’s Barbie tot Albert Elbaz’ eerste foto. FashionUnited zet

Lingerieketen Victoria's Secret heeft door een marketingcampagne met selfies het aantal impulsaankopen laten groeien. Via social media werden volgers van de retailer opgeroepen een selfie te maken i

Nelly.com heeft een vierentwintig uur durende pool party georganiseerd op Ibiza voor bloggers, journalisten en modellen. De webwinkel nodigde mensen uit, niet op basis van het medium waarvoor ze wer