(advertentie)
(advertentie)

Under Armour heeft het management weer op de schop genomen. Dit keer het management van de afdelingen Europa en corporate communicatie. “Deze twee nieuwe aanstellingen zullen Under Armour’s focus op groei ondersteunen en de internationale zaken vergroten en het expertise in strategische en wereldwijde communicatie verbeteren,” aldus het merk in een persbericht.

Massimo Baratto is door het merk aangesteld als vice president en managing director Europa. Baratto zal vanuit het Europese hoofdkantoor in Amsterdam verantwoordelijk zijn voor het stuwen van winstgevende groei, merkbekendheid en het opzetten van strategische partnerschappen in Europa. Baratto was hiervoor werkzaam als CEO van de Oberalp Group.

Under Armour heeft ook een nieuwe functie in het leven geroepen, de functie van Senior Vice President of Corporate Communications. Deze zal vervuld worden door Kelley McCormick. Ze is verantwoordelijk voor zowel de zakelijke media relaties, maar ook de communicatie met het personeel van Under Armour.

Vorige week maakte Under Armour nog bekend de digitale afdeling te herstructureren. Verschillende afdelingen zullen vanaf geleid worden door CTO Paul Fipps.

C&A stelt tweede COO Europa aan

C&A vergroot de focus op de operationele activiteiten. Vanaf 15 januari 2018 zal een tweede COO werkzaam zijn bij het bedrijf, naast Bart Brenninkmeijer die nu alleen de functie vervult.

Frank Beeck zal vanaf halverwege januari de verantwoordelijkheid van de operationele activiteiten op zich nemen met Bart Brenninkmeijer. Beide COO’s richten zich op een specifiek gebied waarin C&A actief is. Beeck zal zich gaan focussen op Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Kroatië, Polen, Slowakije, Servie, Slovenie, Tsjechie en Hongarije. Brenninkmeijer zal zich blijven richten op de belangrijkste markten van de keten; Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, België, Spanje en Portugal. Brenninkmeijer zal eveneens de zorg voor de online business van C&A op zich nemen.

De nieuwe COO was recentelijk nog CEO van NKD waar hij verantwoordelijk was voor de herstructurering van het merk. Voor zijn functie bij NKD was hij onder andere werkzaam als hoofd van Charles Vögele en managing director van verschillende landen voor Mango.

Beeld: C&A corporate website

Heinz Hackl zal aftreden als CEO van René Lezard, zo maakt het bedrijf bekend middels een persbericht. Volgens het bericht vertrekt Hackl op eigen verzoek.

“Ik wil graag Heinz Hackl bedanken voor zijn toewijding de afgelopen maanden,” aldus Michael Bourjau, voorzitter van René Lezard. “Zonder hem was deze herstructurering en transformatie naar een nieuwe structuur binnen het bedrijf niet geslaagd. Het feit dat Heinz hackl zijn uitgebreide kennis tot onze beschikking stelt de aankomende drie maanden is daarom ook erg belangrijk voor René Lezard.” Wie de functie over zal nemen wordt nog niet bekend gemaakt. Wel wordt genoemd dat deze persoon een ‘ervaren persoon uit de mode sector’ zal zijn.

Naast de aankondiging van het vertrek van Hackl, wordt eveneens de komst van een nieuwe CFO bekendgemaakt in het persbericht. Bernd Kowalewski zal per direct de functie van CFO vervullen. Kowalewski was hiervoor 20 jaar werkzaam bij Lufthansa Group waar hij verschillende management posities vervulde. Als hoofd van de groothandelsactiviteiten is Michael Wolff aangesteld.

René Lezard Mode GmbH, de naam waaronder het bedrijf nu opereert, maakt eveneens bekend dat het vanaf december verder zal gaan als René Lezard Mode AG. “Dit is een teken, dat extern ook zichtbaar is, dat de herstructurering die meer dan zes maanden duurde compleet is en dat het bedrijf opnieuw vrij is om de eigen toekomst vorm te geven,” aldus het persbericht.

Nieuwe president voor Coach Europe

Wijzigingen in de bestuurstop van Coach. Fredrik Malm is door CEO Joshua Schulman benoemd tot president van Coach Europa en Coach International. Laura Dubin-Wander wordt de nieuwe President van Coach North America. Dat heeft het New Yorkse accessoirelabel vandaag laten weten aan WWD.

Malm wordt verantwoordelijk voor de verschillende retailkanalen van het merk in Europa, evenals de wereldwijde franchise-en distributieactiviteiten. Dubin-Wander zal zich voornamelijk focussen op de retailkanalen van Coach in Amerika. Beiden treden aan vanaf 1 januari.

Malm was eerder werkzaam voor onder meer Ralph Lauren, Ecco en Intersport. “Frederiks internationale ervaring en leiderscapaciteiten maken hem uitermate geschikt voor deze functie,” aldus CEO Joshua Schulman tegenover WWD. “Die ervaring zal essentieel zijn voor het stimuleren van verdere groei op de Europese markt.”

Schulman noemt de Europese markt, waar 55 winkels van het merk huizen, één van de belangrijkste en snelst groeiende. Naast de winkels heeft Coach webshops in vijf landen en talen in Europa. Schulman zal vanuit Londen opereren. “Wat Frederiks prioriteit wordt, is het uitrollen van verdere groeiplannen in Europa samen met ons team daar,” aldus Schulman. “We geloven dat we pas aan het begin van onze mogelijkheden zitten.” Schulman volgt Andrew Stanleick op die afgelopen zomer vertrok naar Coty Consumer Beauty, het bedrijf achter de cosmetische tak van merken als Calvin Klein en Marc Jacobs.

Beeld: Coach

Harry van der Zee nieuwe CEO moederbedrijf Profuomo en Michaelis

Micro Fashion, moederbedrijf van Profuomo en Michaelis, stelt per 1 januari een nieuwe CEO aan, zo laat het bedrijf weten aan FashionUnited. Harry van der Zee zal vanaf het nieuwe jaar de functie vervullen. Hij volgt hiermee Sarah Brandsma op.

Micro Fashion werd in 1934 opgericht en staat bekend om de eigen herenmode merken Profuomo en Michaelis. “Mede-eigenaar Brandsma zal zich gaan richten op verdere product- en marketingontwikkeling van de merken,” laat de groep weten aan FashionUnited. “Binnen ons familiebedrijf zijn we erg blij met de ons vertrouwde CEO, Harry van der Zee. Een CEO van buiten de familie is een bewuste keuze en met zijn uitgebreide kennis hebben wij in Harry de ideale teamplayer gevonden om de groei van onze merken te begeleiden en verder te laten stroomlijnen,” aldus Brandsma.

Harry van der Zee is geen vreemde in de modewereld en zeker niet van Micro Fashion. Van der Zee was tot 2015 werkzaam bij Micro Fashion als algemeen directeur, maar vertrok om de rol van CEO te vervullen bij Van Gils Fashion.

Beeld: Micro Fashion

Casey Cadwallader is aangesteld als nieuwe artistiek directeur bij Mugler. Cadwallader zal voortaan de leiding hebben over de ready-to-wear vrouwenkleding, zo meldt WWD.

Cadwallader is per 1 december aangesteld in zijn nieuwe functie. Hij was hiervoor werkzaam bij Acne Studios waar hij hoofdontwerper was van de pre-collecties voor vrouwen. Daarvoor was hij onder andere werkzaam bij Narciso Rodriguez, J. Mendel, Loewe en Tse.

“De Clarins Group is verheugd om Casey Cadwallader te verwelkomen bij Mugler,” aldus Sandrine Groslier tegen WWD, CEO van de Clarins Fragrance Group. “Zijn vastberadenheid en zijn unieke gevoel voor Mugler’s artistieke en experimentele erfgoed zal het voor ons mogelijk maken om het modehuis te vernieuwen op de lange termijn. We zijn zeker dat zijn persoonlijke visie en talent Mugler zal positioneren tussen de meest kenmerkende avant-garde modemerken van vandaag.”

Digitale afdeling Under Armour op de schop

Als onderdeel van de reorganisatie heeft Under Armour aangekondigd een nieuwe strategie te voeren in de digitale afdeling. De afdelingen connected fitness digital product, digital engineering en digitale media zullen vanaf nu onder het toeziend oog van Paul Fipps, CTO, aangestuurd worden.

“Deze integratie vergroot de mogelijkheid om onze consumenten te koppelen aan verbeterde ervaringen, premium producten en gepersonaliseerde diensten,” aldus Paul Fipps. In de nieuwe managementstructuur is ook Michael La Guardia aangesteld als senior vice president van Digital Product. La Guardia is verantwoordelijk voor het leiden van de strategie van de ontwikkeling van alle digitale producten. LaGuardia was hiervoor werkzaam bij Yahoo!

Naast de verandering in de managementstructuur in de digitale afdeling van Under Armour, kondigt het merk ook een verandering in de financiële afdeling aan. David Bergman, die al sinds februari als uitvoerend CFO functioneerde binnen het bedrijf, zal vanaf nu officieel de functie van CFO op zich nemen. Bergman is al sinds 2004 werkzaam bij het bedrijf.

Beeld: Under Armour website

Renzo Rosso’s OTB Group heeft een nieuw management-team. Dit laat de modegroep ter waarde van 1,6 miljard euro weten in een persbericht.

De groep heeft aangekondigd dat vanaf januari 2018 Ubaldo Minelli de rol van Chief Executive Officer op zich gaat nemen. Minelli begon 17 jaar geleden zijn carrière bij de groep als CEO van het dochterbedrijf Staff International. Alle CEO’s van de dochterondernemingen - Diesel, Maison Margiela, Marni, Paula Cademartori, Viktor & Rolf, Staff International en Brave Kid - zullen voortaan aan Minelli rapporteren.

Minelli neemt de rol van CEO over van Riccardo Stilli. Stilli verlaat het bedrijf na vier jaar om andere professionele dromen na te jagen.

Verder is Carlo Schiavo aangesteld als nieuwe Chief Financial Officer van de groep. Schiavo heeft ervaring als CFO bij onder andere Walgreens Boots Alliance en Delphi automotive.

De wijzigingen van OTB worden in het eerste kwartaal van 2018 aangekondigd.

Lees ook: Omzet OTB Group gelijk dankzij premiummerken

Oprichter Benetton (82) weer aan het roer; Oliviero Toscani maakt nieuwe campagne

De beroemde Italiaanse zakenman Luciano Benetton, 82, oprichter van het kledingmerk dat zijn achternaam draagt, kondigde op donderdag zijn terugkeer aan bij bedrijf, zo melden diverse media. De oprichter van Benetton hoopt het tij te kunnen keren."In 2008 verliet ik het bedrijf met een activa van 155 miljoen euro. In 2016 noteerde Benetton een verlies van 81 miljoen euro. Het verval is ondraaglijk," zei Luciano Benetton in een interview met de krant Italiaanse La Repubblica, zo meldt AFP. "Daarom keer ik terug."

"Terwijl anderen ons imiteerden, verloor United Colors zijn kleuren," meent hij. De oprichter noemt het schrappen van de iconische Benetton-truien een "ernstige zonde". "De boodschap van verbondenheid, die van het merk een wereldwijd succesverhaal heeft gemaakt, is verdwenen," aldus de oprichter in de krant.

Luciano's zus Giuliana van 80 jaar oud keert terug om truien maken voor het merk, zo verklaart de oprichter tegenover de Italiaanse krant. Ook Oliviero Toscani, fotograaf achter een aantal van de meest iconische campagnes van United Colors of Benetton is terug. In de jaren tachtig gaf Toscani, reclameman en fotograaf, Benetton het imago van een bedrijf dat zich maatschappelijk verantwoordelijk voelt, door campagnes te bedenken over aids, een Bosnische soldaat en een non die een priester kust. De uitgesproken campagnes pakten openlijk onderwerpen als racisme, seksisme, armoede en milieubewustzijn aan. De jaren tachtig waren hoogtijdagen voor Benetton. Na Toscani’s vertrek ging het Benetton minder voor de wind.

Oprichter Benetton (82) weer aan het roer; Oliviero Toscani maakt nieuwe campagne

Nieuwe campagne van Oliviero Toscani voor United Colors of Benetton

In de nieuwe advertentiecampagne van Benetton, gemaakt door Toscani, wordt het thema 'intergratie' hernieuwd. De advertentiecampagne toont achtentwintig kinderen van dertien verschillende nationaliteiten uit vier continenten, die samen lachen en leren in een Italiaans klaslokaal. Op een beeld staan tien kinderen uit landen als de Burkina Faso, Filippijnen, Italië en Senegal rondom hun leraar die glimlachend voorleest omdat 'zij een toekomst hebben', zo wordt uitgelegd in het persbericht.

In het huidige verdeelde sociaal-politieke klimaat wil het Italiaanse modemerk een discussie op gang brengen rond integratie en diversiteit in maatschappij. De lancering van de nieuwe advertentiecampagne, waarbij de eerste twee afbeeldingen 1 december zijn onthuld, zijn de eerste zichtbare resultaten van een veel groter project op het gebied van integratie, waaraan Toscani werkt met Fabrica, het communicatieonderzoekscentrum van de Benetton Group, laat het bedrijf weten in een persbericht.

Toscani wordt ook betrokken bij het (her)vormen van andere United Colors of Benetton beeldmerken, te beginnen met een productcampagne die in februari 2018 wordt gelanceerd.

"Met deze foto willen we een statement maken, de volgende stap is het [verbeteren van] het product, de winkels en de verlichting in de winkels om de magie van Benetton terug te brengen, " zegt Toscani in een interview met BoF.

Oprichter Benetton (82) weer aan het roer; Oliviero Toscani maakt nieuwe campagne

Luciano Benetton maakt comeback; oprichter weer aan het roer van de Benetton Group

Benetton Group SpA is een Italiaanse kledingfabrikant. Het bedrijf werd in 1965 opgericht in Ponzano Veneto door de broers Luciano, Gilberto en Carlo Benetton en hun zus Giuliana. In 1968 werd in Parijs hun eerste buitenlandse filiaal geopend. In 1980 volgde New York, gevolgd door Tokio (1982). Later werd het management van het bedrijf toevertrouwd aan de zoon van Luciano, Alessandro en een groep managers die niet tot de familie behoorden.

Na 2002, het jaar waarin Oliviero Toscani vertrok, daalde de omzet. Het merk zou kampen met een imagoprobleem.

In 2014, na enkele verlieslijdende jaren, start Benetton in 2014 met een reorganisatieplan, beginnend met de aanstelling van CEO Marco Airoldi die inmiddels weer is vertrokken. Door de jaren heen sloot Benetton zo’n 300 winkels. Daarnaast besloot de retailer zich meer te richten op haar twee belangrijkste merken United Colors of Benetton en Sisley. Kleinere merken uit het portfolio van Benetton werden opgeheven.

Benetton Group heeft momenteel circa 5000 winkels wereldwijd en heeft 7.300 mensen in dienst.

Homepagefoto: pui winkel Chili (Santiago). Fotograaf: Fernando Gómez

Foto 2 & 3: Intergratie campagne Benetton Group. Fotograaf: Oliviero Toscani.

Virginie Morgon is door Eurazeo aangesteld als nieuwe CEO van de groep. Morgon zal vanaf 19 maart de functie vervullen bij het moederbedrijf van onder andere modemerken Moncler en Desigual, zo meldt de groep in een persbericht.

Op dit moment is Morgon al plaatsvervangend CEO en zal in maart Patrick Sayer vervangen. Morgon is al tien jaar uitvoerend directielid bij Eurazeo en vervult sinds 2014 de rol van deputy CEO. Samen met de directie zal Morgon verantwoordelijk zijn voor het implementeren van ‘de strategie om Eurazeo’s positie als partner van Europese ondernemers en managers te versterken’.

“Virginie Morgon’s persoonlijke kwaliteiten, ervaring en belangrijke toevoegingen aan de vele successen maken haar een vanzelfsprekende keuze om Eurazeo’s momentum te versnellen,” aldus het bedrijf in een persbericht. “Ze heeft aanzienlijke ervaring en een sterke internationaal netwerk.”