Italiaans modehuis Versace, het Amerikaanse merk Coach en het Franse modehuis Givenchy stuiten in China op felle kritieken vanwege T-shirts die de merken in hun collecties hebben. Met de T-shirts zou

Sneaker marktplaats Goat wil de Chinese consument veroveren. Daarom lanceert het Amerikaanse bedrijf een app in het Chinees. Goat heeft ook een nieuw kantoor in HongKong geopend met het doel in China

Expansie is wat de klok slaat bij Hunkemöller. De lingerieketen heeft de eerste Chinese winkel geopend, zo meldt het merk in een persbericht, maar daar blijft het niet bij. De komende jaren sta

De Jolo Fashion Group gaat naar China. De kindermode groep is een nieuw distributie partnerschap aangegaan met de Haihan Group uit China, zo meldt de groep in een persbericht. Vanaf aankomende winter

Shanghai - China is goed op weg om de Verenigde Staten als ‘s werelds grootste kledingmarkt te overtreffen. De toekomst van de Chinese modeindustrie is echter nog onzeker. Chinese modebedrijven

Het Parijse mode-, muziek- en lifestyle merk Maison Kitsuné heeft een partnerschap aangekondigd met JoeOne in China, omdat het zijn wereldwijde bereik wil uitbreiden. Het doel is om in de kome

Londen - Koopgedrag is anno nu onlosmakelijk verbonden met een hoger doel. Merken waarvan de strategie is gevormd rond de aanname dat het kunnen bezitten van exclusieve mode of luxegoederen genoeg is

Berlijn - De Chinese markt is op stoom geraakt, waardoor de binnenlandse markt interessanter wordt voor de Chinese kledingindustrie. Chic Shanghai, de beurs die plaatsvond van 27 tot 29 september, i

Westerse retailers en luxemerken die de next generation shoppers proberen aan te trekken, hoeven alleen maar naar China te kijken. Daar kopen jonge consumenten en millenials luxeproducten nog sneller

Modemerk Zara heeft een van de grootste flagshipstores in China gesloten. De locatie in Chengdu stond bekend als de twee na grootste winkel van het Spaanse merk in Azië. Afgelopen weken versche

De categorie kleding was het afgelopen jaar verantwoordelijk voor het grootste deel van de online omzet. Toch werd er in 2015 nog altijd meer kleding in fysieke winkels verkocht dan in webwinkels. Da

China is onlosmakelijk verbonden met de mondiale luxe-industrie, en de tweecijferige groei die luxe modemerken als Furla, Hermès en Longchamp hier in het afgelopen financiële jaar hebben

De wereldwijde e-commerce is aanzienlijk gegroeid in het afgelopen jaar. In 2014 groeide de e-commercemarkt met 24 procent, wat in lijn is met voorgaande jaren. De omzet van de totale e-commerce bedr

Marks & Spencer gaat de geplande internationale expansie vertragen vanwege de zorgen over de Chinese en Russische economie. Dat vertelt het Britse bedrijf aan Reuters. M&S is gefocust op de

De Chinese centrale bank verlaagde deze week drie keer de waarde van de yuan tegenover de dollar. Doel is om de economie een boost te geven, omdat de export zo goedkoper wordt. Maar de markten zien

De Chinese consument geeft de luxe industrie nog steeds een boost. Alleen, niet in China. Het zijn vooral Chinese toeristen die hun slag slaan met designer items. Ze komen met bussen tegelijk aan, g

De aanhoudende politieke onrust en het toenemende anti-China sentiment in Hongkong kunnen ernstige gevolgen hebben voor de lokale economie. Voor het eerst in twintig jaar daalde het aantal Chinese to

De Nederlandse ambassade in China kreeg signalen dat er kansen zijn voor de Nederlandse ondernemers in de mode.Zij hebben daarom een onderzoek laten doen wat deze mogelijkheden zijn. Onderstaand een

Het aantal Chinese toeristen dat Parijs bezoekt groeit minder hard dan voorheen. In 2013 kwamen er ruim 900.000 Chinezen naar de Franse hoofdstad, dat was een stijging van 23 procent ten opzichte v

De Chinese politie heeft de afgelopen dagen meer dan 60 buitenlandse modellen in hechtenis gesteld. De mannequins verblevenonder een toeristenvisum in het land terwijl zij eigenlijk een werkvisum aan