REPORTAGE Soul Salon vaart een nieuwe koers; de organisatie van de tweejaarlijkse modevakbeurs voor duurzame merken heeft zijn concept veranderd naar een event waarbij ‘de focus op de interactie tussen bezoekers en merken ligt’. Afgelopen maandag vond de ‘pilot editie’, zoals de organisator Cecile Scheele […]

Bread & Butter keert niet terug in 2019, zo bevestigt een woordvoerder van Zalando tegen nieuwsbureau DPA. Mede-oprichter van Zalando David Schneider meldt het schrappen van de beurs tegen Duitse publicatie Handelsblatt. “Alles waar we investeren en proberen moet ons als bedrijf strategisch verder brengen […]

REPORTAGE “De enige constante is verandering, maar verandering heeft nog nooit eerder zo snel plaatsgevonden en zal nooit meer zo langzaam zijn,“ aldus de openingswoorden van Antonia Ward aan de start van het eerste Decoded Future Summit in New York dat is georganiseerd door Stylus. Niemand ontkomt […]

Een week na de aankondiging van eennieuwe modebeurs, blijkt Bread & Butter oprichter Karl-Heinz Müller zich toch te hebben bedacht. Het nieuwe platform L.O.C.K., een afkorting voor Labels of Common Kin, moest een plek worden waar onafhankelijke labels en ‘’merken met hart en ziel’’ tussen 17 en 19 januari […]

Soul Salon gooit het over een andere boeg, zo maakt de beurs bekend in een persbericht. “Soul Salon presenteert haar nieuwe plannen en daaruit blijkt dat de vakbeurs een nieuwe weg inslaat.” De beurs gaat een grotere nadruk leggen op innovatie tijdens het maakproces in plaats van het uiteindelijke eindproduct […]

Bread & Butter-oprichter Karl-Heinz Müller werkt aan een nieuwe B2B-beurs. Textilwirstschaft schrijft dat de modebeurs L.O.C.K. genaamd (een afkorting voor Labels of Common Kin) begin 2019 van start gaat als onderdeel van de Berlin Fashion Week. L.O.C.K. moet een beurs worden voor onafhankelijke labels, […]

HIGHLIGHTSKingpins is één van ‘s werelds grootste denimbeurzen ter wereld waar de meest innovatieve en vooruitstrevende spelers uit de industrie samenkomen. Dit jaar viel op dat temidden van alle professionals en uitgestalde denim één woord alle gesprekken domineerde: duurzaamheid. Duurzaamheid is en […]

Berlijn - De Chinese markt is op stoom geraakt, waardoor de binnenlandse markt interessanter wordt voor de Chinese kledingindustrie. Chic Shanghai, de beurs die plaatsvond van 27 tot 29 september, is daarvan een duidelijke weerspiegeling. Met 719 exposanten en 825 merken laat het aantal exposanten een […]

”Het is een goede start”, aldus Seray Seyfeli, tijdens de Turkish Fashion Break Amsterdam. Seyfeli is niet alleen exposant, maar ook de voorzitter van de organisatie achter het evenement, Aegean Apparel Exporters' Association. In de Hallen in Amsterdam verzamelden 20 Turkse kledingmerken en fabrikanten […]

CIFF Kids zal vanaf januari 2019 verder gaan als CIFF Youth, zo maakt de organisatie van de beurs bekend in een persbericht. “De nieuwe naam reflecteert ons verlangen om contact te hebben met de jongerencultuur in een betekenisvolle manier en het platform uit te breiden in nieuwe en spannende richtingen,” […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN