(advertentie)
(advertentie)
Details nieuwe modevakbeurs Soul Salon bekend

Op 9 en 10 juli vindt de eerste editie van modevakbeurs Soul Salon plaatst. De organisatie heeft nu ook een deel van de aanwezige merken en het programma onthult.

De vakbeurs richt zich op innovatie en duurzaamheid binnen de mode industrie. In dit thema zullen 60 exposanten aanwezig zijn waaronder Miss Green, MYOMY, Granny’s Finest, Swedish Stockings, Julia Otilia, Lanius, Shirts for Life, Lilirooz, Mud Jeans, Zazu Amsterdam en Elements of Freedom. Onder de exposanten die nu bekend zijn gemaakt door de organisatie zijn vooral veel kledingmerken te vinden, maar ook accessoires zoals juwelen en tassen als schoenenmerken zijn te vinden op de beurs.

Naast een bezoek aan de exposanten kunnen bezoekers ook seminars, workshops en shows op hun agenda zetten voor de beurs. Zo neemt neuropsycholoog Wenda Kielstra geïnteresseerden mee door Soul Salon om te laten zien hoe ‘shoppen met zintuigen’ ingezet kan worden in winkels. Ook lanceert Safia Minney van duurzaam label People Tree haar boek ‘Slave to Fashion’ en gaat trend forecaster Truus Dokter verder in op alle trends binnen de retail op zaterdag. Aan het einde van de eerste dag vinden ook de Dutch Retail Experience Awards plaats op Soul Salon. Seminars ‘Showrooming vs. Webrooming’ en ‘Sales Pitches with Impact’ vinden op zondag plaats. “Uniek zijn de informatieve ontbijt- en lunchsessies met 3D-geprinte maaltijden,” aldus oprichter Cécile Scheele. “Ook de personeelstraining Staff of the Future, waar we retailers en hun personeel meenemen in de toekomst van sales zal tot veel eyeopeners leiden.”

Soul Salon wordt georganiseerd door Powering Sustainable Fashion, eigenaar en initiatiefnemer van Dutch Sustainable Fashion Week, Dutch Retail Experience Awards, agentschap Goodbrandz en webplatform InspiringStories.nl. De beurs zal twee keer per jaar plaatsvinden.

Beeld: Soul Salon Facebook

Thema vervolg Bread & Butter by Zalando gepresenteerd

Dat de tweede editie van Bread & Butter by Zalando in het teken staat van ‘Bold’, was al bekend. Het thema werd donderdag echter nader besproken tijdens het Bread & Butter by Zalando Preview Event, waar onder meer Vivienne Westwood en Adwoa Aboah uitwijdden over het motto.

Nadat Zalando vorig jaar Bread & Butter succesvol als consumentenevenement lanceerde, wordt de modebeurs dit jaar een cultuurfestival. Voor september staat Bread & Butter in het teken van ‘Bold’, dat een podium biedt voor ‘nieuwe ideeën, onverschrokken opinies en gedurfde looks’. “De innovatieve aanpak om catwalkshows toegankelijk te maken voor iedereen en om voor het eerst brand experiences direct met het publiek te delen, heeft gezorgd voor de open-minded en non-conformistische attitude van Bread & Butter (B&&B),” stelt de organisatie in een persbericht.

Een creatief panel bestaande uit Aitor Throup, Adwoa Aboah, Erika Bowes, Fergus Purcell en MikeQ ging tijdens het preview evenement dieper in op het thema. Samen bespraken ze onder andere wat gewaagd is, wat de term betekent in globaal opzicht en of er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen in de interpretatie van gewaagdheid. “De huidige wereldwijde Zeitgeist vraagt om een nieuw, eerlijk en actiegericht antwoord,” zei Carsten Hendrich, VP Brand Director bij Zalando. “Daarom staat B&&B dit jaar in het teken van Bold.”

Tijdens de tweede editie van het evenement kunnen bezoekers de nieuwste herfst- en wintercollecties van merken als Converse, Hilfiger Denim, Topshop, Levi’s en Wrangler bekijken. De beurslocatie is ingedeeld in drie verschillende ruimtes, namelijk urban, mode en actief, en biedt ruimte voor onder meer interactieve modeshows, workshops en sportlessen.

Bread & Butter by Zalando vindt plaats van 1 t/m 3 september 2017 in Arena Berlin.

Beeld: Bread & Butter Facebook

FashionUnited's Gids voor Pitti Uomo 92

Het is bijna zover; de 92ste editie van Pitti Uomo, een van belangrijkste Italiaanse mannenmode beurzen staat op het punt te beginnen. De editie van dit jaar vindt plaats tussen 13 en 16 juni en er worden 30.000 bezoekers verwacht uit alle windstreken. In totaal presenteren 1.200 mannenmode merken hun Lente/Zomer 2018 collecties op de 60.000 vierkante meter tellende locatie Fortezza da Basso, waarvan de helft van alle merken van buiten de Italiaanse markt komt.

Om je bezoek aan Pitti Uomo zo gemakkelijk mogelijk te maken, heeft FashionUnited de meest enerverende evenementen verzameld op één plek. Scroll naar beneden om onze interactieve kaart te bekijken.

Klik op ‘start exploring’ en navigeer met de pijlen of ontdek simpelweg meer door op de locatie te klikken in de kaart.

Pitti Uomo is onderdeel van Pitti Immagine, een Italiaans bedrijf gespecialiseerd in de productie van internationale beurzen en promotionele events met een focus op de hoge kwaliteit van Italiaanse mode en internationale mode. Sinds de oprichting in 1972 vindt Pitti Uomo twee keer in het jaar plaats. De volgende, 93ste, editie, vindt plaats volgend jaar januari in Florence.

FashionUnited's Gids voor Pitti Uomo 92 In juni besteedt FashionUnited aandacht aan de internationale Mannenmodeweken. Voor alle reads over mannenmode klik hier.
In Beeld: Sneakerness Amsterdam

Een walhalla voor sneaker liefhebbers; Sneakerness. Afgelopen weekend streek het grootste sneaker event van Europa weer in Amsterdam neer. Tijdens de zevende editie waren onder andere internationale merken, sneakerwinkels, privé verkopers en verzamelaars uit heel Europa aanwezig. In totaal kwamen er bijna 9.000 sneaker liefhebbers op het event af, wat een record was. Vorig jaar bezochten ruim 6.000 consumenten het event.

In Beeld: Sneakerness AmsterdamIn Beeld: Sneakerness Amsterdam

Op het event waren 15 Europese winkels, uit onder andere Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en nieuwkomer Polen, aanwezig met een stand. Naast de winkels waren het vooral de privé verkopers die de boventoon voerden. Maar liefst 140 verkopers uit heel Europa verkochten hun voorraad in Amsterdam.

In Beeld: Sneakerness Amsterdam

Volgens Marketing Manager Matthijs van der Meulen trok het event dit jaar ook een breder publiek. “Je hebt nog steeds de sneakerfreaks die ‘s ochtends vroeg voor de deur liggen om dat ene exclusieve paar te scoren, maar dit jaar zagen we ook bezoekers die voor het eerst waren en nieuwsgierig waren naar de sneakers en het event zelf.”

Naast het kopen van een paar nieuwe schoenen, konden bezoekers ook luisteren naar paneldiscussies tussen ontwerpers, verzamelaars, en vloggers of de Sneaker Art gallery bezoeken.

In Beeld: Sneakerness AmsterdamIn Beeld: Sneakerness Amsterdam

Bijzondere sneakers van sneakerwinkel Sunika in Amsterdam.

In Beeld: Sneakerness AmsterdamIn Beeld: Sneakerness Amsterdam

De duurste sneaker aanwezig op het event was de Nike Air Mag. Ook wel bekend als de ‘zelfstrikkende schoen’ uit de filmklassieker ‘Back to the Future’. Het prijskaartje: 60.000 euro.

In Beeld: Sneakerness Amsterdam

Voor de liefhebbers waren er ook sneaker sieraden.

In Beeld: Sneakerness AmsterdamIn Beeld: Sneakerness Amsterdam

Sneakerness vindt een keer per jaar in Amsterdam plaats. Het rondreizende event deed eerder dit jaar al Düsseldorf en Zurich aan. Berlijn, Keulen, Warschau en Parijs staan voor dit jaar nog op de planning.

In Beeld: Sneakerness AmsterdamIn Beeld: Sneakerness AmsterdamIn Beeld: Sneakerness AmsterdamIn Beeld: Sneakerness AmsterdamIn Beeld: Sneakerness AmsterdamIn Beeld: Sneakerness AmsterdamIn Beeld: Sneakerness Amsterdam

De eerste editie van Sneakerness werd in 2008 georganiseerd in het Zwitserse Bern door een kleine groep sneaker liefhebbers. De consumentenbeurs is nu uitgegroeid tot een van de belangrijkste evenementen voor de Europese sneaker- en schoenenwereld.

Beeld: FashionUnited

Het World Fashion Centre in Amsterdam heeft bekendgemaakt dat vakbeurs WFC Big Brands deze zomer een vervolg krijgt. De beurs voor ’curvy fashion’ vindt plaats op 30 en 31 juli.

Afgelopen januari vond de eerste editie van de beurs plaats en die was volgens de organisatie succesvol. De beurs is gratis te bezoeken voor WFC-pashouders en geregistreerde beursbezoekers met een KvK-nummer.

Op dit moment hebben 24 exposanten zich aangemeld en volgens de organisatie blijft dit nummer stijgen. Deze exposanten vertegenwoordigen gezamenlijk veertig merken waaronder Mona Lisa, Plaisir Lingerie, Relaxed by Toni, Silk Route en Angel Circle.

Beeld: WFC Big Brands Facebook

Nieuwe schoenen vakbeurs in Düsseldorf bevestigt data

Gallery Shoes, de nieuwe schoenen vakbeurs in Düsseldorf, vindt plaats van 27 tot en met 29 augustus, meldt organisator Igedo Company. Het vervangt hiermee de beurs GDS.

Vorig jaar vond de laatste editie van GDS plaats en werd al aangekondigd dat een schoenenbeurs ‘van de grond af opgebouwd moest worden’ om het te laten slagen. Met de nieuwe beurs Gallery Shoes wil Igedo Company dat nu doen. Philipp Kronen van Igedo: “Het doorzetten van GDS met een andere omraming is niet logisch. Alles moet opnieuw vormgegeven worden op alle niveau’s. Dit is de pijnlijke ervaring die we hadden vijf jaar geleden met CPD (Collections Premieren Düsseldorf), maar we hebben bewezen dat een nieuwe start mogelijk is en succesvol kan zijn.”

De beurs richt zich op midden en premium-merken. Het is een combinatie tussen jonge merken en schoenenmerken met ‘een rijke historie’ aldus de organisatie. Merken die hun aanwezigheid al bevestigd hebben zijn onder andere Calvin Kein, Floris van Bommel, Fred de la Bretoniere, Lola Cruz, Karl Lagerfeld, Candice Cooper, Pertini en Abro.

Na de eerste editie van Gallery Shoes zullen nog twee edities plaatsvinden, de eerste van 11 tot 13 maart en de tweede van 2 tot 4 september.

Beeld: Gallery Shoes Facebook

“Modevakbeurs Soul Salon zal op alle vlakken vernieuwend zijn” INTERVIEW

Amsterdam verwelkomt deze zomer een nieuwe modevakbeurs, Soul Salon. De beurs is gratis toegankelijk voor bezoekers, opent haar deuren in dezelfde periode als De ModeFabriek en Amsterdam Fashionweek en richt zich op de ‘progressieve duurzame markt’, aldus initiatiefnemer Cécile Scheele.

“Soul Salon is in het leven geroepen om aandacht te schenken aan een steeds belangrijker wordende markt, namelijk de progressieve duurzame markt en kleine nichemerken, die zo belangrijk zijn om een onderscheidende winkelidentiteit neer te zetten. In deze markt gebeurt veel en er komen steeds meer bijzondere merken bij die een apart platform verdienen. Wij zijn ervan overtuigd dat retailers zich op Soul Salon kunnen laten inspireren en enorm verrast worden,” aldus Cécile Scheele. Het idee komt uit de koker van Powering Sustainable Fashion dat onder andere ook de Dutch Sustainable Fashion Week organiseert.

De nieuwe beurs vindt plaats in dezelfde week als Amsterdam Fashion Week en modevakbeurs de Modefabriek, van 8 tot 10 juli. Scheele gelooft nog zeker in het concept van vakbeurzen en dat retailers zich in deze week laten informeren over merken en het nieuwe inkoopseizoen. “We zijn een mooie aanvulling op het huidige aanbod en hopen als collectief ook internationaal bezoek te trekken. Het belangrijkste is dat het serviceniveau voor retailers hoog is en dat zij zoals in Berlijn, op meerdere locaties hun informatie en inspiratie kunnen halen.” Soul Salon heeft gesprekken gevoerd met de Modefabriek omtrent het samenwerken en de periode waarin beiden beurzen plaats vinden. Omdat Amsterdam dan verschillende locaties heeft om inspiratie op te doen, zullen retailers vanzelf hun weg naar de beurs vinden gelooft Scheele. “Waar consumenten altijd de fysieke winkels zullen blijven bezoeken, geldt dit naar mijn mening ook voor retailers en beurzen.” Om het extra aantrekkelijk te maken rijden er pendelbussen tussen de Modefabriek en Soul Salon waar op de bus al een speciaal programma gepresenteerd wordt met de invloed van Nederlandse kunstenaars op de mode. “Zelfs al mensen al helemaal verzadigd zijn met het spotten van merken, moet het programma ze alsnog over de streep trekken.”

“Modevakbeurs Soul Salon zal op alle vlakken vernieuwend zijn”

Soul Salon: “Het belooft een inspiratievolle beurs te worden. Dat betekent nieuwe paden betreden.”

Voor bezoekers is de beurs gratis. Hier is voor gekozen omdat het volgens Scheele nog gaat over ‘onontgonnen markt’. “We willen laagdrempelig zijn.” Niet alle onderdelen van het programma aan workshops, seminars, shows en exposities zijn echter gratis voegt ze toe. Voor standhouders wordt eenzelfde prijs als de Modefabriek gehanteerd. “We willen geen prijsconcurrentie aangaan.” De standhouders worden begeleid bij het ontwerp van hun stand zodat de merkbeleving optimaal neergezet kan worden en een uniforme beleving over de hele beurs ontstaat. “Het belooft een inspiratievolle beurs te worden, met veel vernieuwende invallen. Dat betekent nieuwe paden betreden.”

“We richten ons op de ‘futureproof’ retailers,” aldus Scheele, “die steeds op zoek zijn naar nieuwe kennis en inspiratie en erkennen dat zij hun onderscheidend vermogen scherp moeten houden en daarbij openstaan voor vernieuwing.”

“Soul Salon is geen traditionele beurs” Scheele is zich bewust dat inspiratie op veel gebieden gevonden kan worden. Daarom moet Soul Salon ook geen traditionele vakbeurs worden. “Ik heb vooral mijn inspiratie uit andere branches gehaald, waardoor Soul Salon op alle fronten vernieuwend zal zijn.” De beurs vindt plaats op het Westergasterrein in een festival-achtige setting. “We zetten alle kansen voor retailers uit een, waardoor zij met een schat aan kennis en inspiratie naar huis zullen gaan. Ik durf zelfs te stellen dat geen enkele huidige beurs vergeleken kan worden met ons concept.”

De beurs is exclusief op uitnodiging. Scheele verzekert FashionUnited dat de grens van standhouders om het evenement definitief door te laten gaan al bereikt is. Het exacte aantal geeft Scheele geen commentaar op. Soul Salon maakt in juli bekend welke merken deelnemen aan de beurs. Tot de exposanten behoren in ieder geval Swedish Stockings, horlogemerk WeWood, kledingmerk Miss Green en juwelenmerk Julia Otilia, zo is op de Facebook-pagina van Soul Salon te lezen.

Beeld: Soul Salon

Amsterdam krijgt nieuwe modevakbeurs Soul Salon

Deze zomer vindt de eerste editie van modevakbeurs Soul Salon plaats op het Westergasterrein. De nieuwe beurs is gratis toegankelijk en heeft seminars, exposities, workshops en shows op het programma staan.

De beurs komt uit de koker van Powering Sustainable Fashion, onder andere organisators van Dutch Sustainable Fashion Week en eigenaar van de Dutch Retail Experience Awards en agentuur GoodBrandz.

De beurs zal plaatsvinden van 8 tot 10 juli en vervolgens tweemaal per jaar terugkeren. Dit is rond dezelfde tijd als Amsterdam Fashion Week en modebeurs De Modefabriek. De focus zal tijdens het evenement liggen op ‘future trends’, aldus het persbericht. Het doel van Soul Salon ‘is om brands, ontwerpers, inkopers en pers samen te brengen om de passie voor innovatie in ondernemen te delen, te netwerken en gezamenlijk te werken aan een duurzame toekomst.'

Beeld: Soul Salon Int. Fashion Trade Show Amsterdam Facebook

"Playtime Berlin": Eerste kindermodebeurs in Duitsland

INTERVIEW Nieuwe kansen voor de kindermodebranche. In het kader van de coöperatieve samenleving en het openstaan voor anderen heeft Playtime, de beurs voor kindermode, gekozen voor een zomer onder het motto ‘Met zijn allen’ . Na Parijs, New York en Tokio richt de organisator van het evenement - beursorganisatie Picaflor - zich begin juli op Berlijn met een nieuwe opzet, waarin 120 merken zich presenteren.

Dit jaar is de eerste editie van Playtime Berlin. Wat zijn uw verwachtingen?

We hebben al een paar keer gezien dat kopers uit Duitsland en Oost- en Noord-Europa minder naar Playtime in Parijs komen dan hun andere Europese collega's. Toch hebben deze beurzen een groot commercieel belang voor de merken die wij begeleiden, dus hebben we het initiatief genomen voor een nieuwe gelegenheid om kopers te ontmoeten op de plek waar zij zich bevinden. Berlijn ligt geografisch gezien ideaal voor deze beurs, de stad heeft al een heel belangrijke fashion week voor dames- en herenmode, en er is in Duitsland nog geen beurs voor kindermode die zoveel internationale mogelijkheden biedt als Playtime.

De beurs duurt twee dagen, 5 en 6 juli aanstaande, en brengt 120 merken op het gebied van mode en lifestyle voor kinderen bij elkaar in het Palazzo Italia, op een ideale plaats dichtbij de centraal gelegen Charlottenstrasse.

Wat voorspelt u voor deze nieuwe Duitse editie?

We verwachten veel van de lancering, maar we weten ook dat het, net als onze andere Playtime-beurzen, tijd nodig heeft. En een nauwe samenwerking met de merken die ons volgen en die meestal al sterk betrokken zijn bij dit nieuwe project. Het betreft hier een eerste editie en daarom hebben we nog geen exacte streefcijfers, maar het doel van dit project is om in twee dagen 1500 kopers te verwelkomen.

"Playtime Berlin": Eerste kindermodebeurs in Duitsland

Hoe gaat het in Duitsland met de kindermodebranche?

De consumptie in Duitsland is aangetrokken – een van de sterkste stijgingen in Europa – en de kinderbranche profiteert direct van de groei. Maar we moeten altijd voorzichtig zijn met uitspraken over de markt voor kinderen, want we hebben het in feite over diverse markten: van zwangerschapsmode tot en met tienermode, via babykleertjes, inrichting en cadeauartikelen…

Over het algemeen is de Duitse markt ontvankelijk voor ecologische merken en kiest hij vaak voor een casual stijl, maar hij is ook in ontwikkeling en krijgt meer belangstelling voor modemerken. Daarom kijken we ook naar Oostenrijk, en meer oostelijk naar Polen, waar veel creatieve dingen gebeuren, met een groot aanbod aan nieuwe merken. En Russische kopers, die voorheen alleen op luxemerken gericht waren, moeten voldoen aan de nieuwe vraag van een publiek dat bijzondere producten wil. En waar kunnen ze het antwoord op die vraag beter zoeken dan bij de ontwerpers?!

Om op al deze ontwikkelingen in te spelen lanceren we Playtime Berlin.

Wat is het thema van de volgende zomeredities van Playtime? Is het aanbod in de verschillende steden ongeveer gelijk?

Deze zomer verkennen we het thema ‘Met zijn allen’, door te cirkelen rond trends die hun oorsprong vinden in het ‘samen leven’, en gaan we uit van de coöperatieve samenleving en het openstaan voor anderen.

Dit algemene thema en de kindermodetrends die eruit voortkomen staan op al onze vier beurzen centraal, met in elk land verschillende ontwerpers.

Het merkenaanbod wordt per beurs aangepast aan de specifieke kenmerken en behoeften van die beurs.

Hoe selecteert u de exposerende merken? Waar komen ze vandaan?

We hebben altijd een voorkeur gehad voor merken met een heldere identiteit, die een verhaal vertellen dat bij hun eigen wereld past en dat ook over kunnen brengen! We proberen verschillende stijlen te presenteren en een compleet aanbod te bieden, waarin naast confectie ook lifestyle en accessoires steeds meer ruimte krijgen. Het is ook van belang om op beurzen steeds vernieuwing te brengen, daarom zijn we altijd alert op nieuwe merken.

De selectie wordt gemaakt door een team onder leiding van Chantal Danguillaume, onze commercieel directeur, die een enorme passie heeft voor mode en die alle aspecten van de ontwikkeling van een merk uitstekend kent. En de selectie van merken is vooral gebaseerd op onze ervaring in mode en design.

"Playtime Berlin": Eerste kindermodebeurs in Duitsland

Welke branche is binnen Playtime het snelst gegroeid?

Het aanbod in de sector inrichting heeft zich enorm ontwikkeld en is in de loop van de verschillende edities flink uitgebreid. Het is nu zelfs het strikte kader van ‘inrichting’ ontgroeid, en heeft een nieuwe eigen afdeling ‘Lifestyle’ gekregen. Van serviezen tot beddengoed, via cadeauartikelen, verzorgingsproducten, accessoires, pyjama's en design voor de allerkleinsten: het gaat om antwoord op de vraag naar diversiteit in het aanbod, waar een groeiend aantal modeboetieks zich dagelijks mee bezighoudt.

Kunt u wat vertellen over de pop-up store die binnenkort in Isetan (Tokio) geopend wordt? Waarom hebt u voor dat format gekozen?

Wij hebben al lang een commerciële relatie met Isetan. Vanaf het begin kopen ze op de beurs in Tokio, en ze bezoeken de beurs in Parijs regelmatig om hun aankopen voor het seizoen aan te vullen.

Ze hebben ons gevraagd om hun Kids-etage tijdens de Japanse Golden Week (een nationale vakantieperiode) op te vrolijken met deze pop-up. Dus hebben we deze kans aangegrepen om een nieuwe stap te zetten en te bezien in hoeverre we ons op de eindgebruiker kunnen richten. Dat wilden we al heel lang, en het was belangrijk om dat met vertrouwde partners te doen.

"Playtime Berlin": Eerste kindermodebeurs in Duitsland

Zou de nieuwe Canadese kindermodebeurs, Dino Mignon, Playtime New York kunnen gaan overvleugelen?

Onze bezoekers in NY zijn voor 85 procent kopers uit de Verenigde Staten die niet naar Canada gaan voor kinderbeurzen. Bovendien vertegenwoordigen die kopers het belangrijkste deel van de Noord-Amerikaanse markt, dus ik denk niet dat er een vergelijking is te trekken tussen Playtime NY en een plaatselijke Canadese beurs.

Welke landen zijn de belangrijkste consumenten in deze branche?

Als we uitgaan van de bezoekers van Playtime Paris, gaan de Europese landen met een sterke traditie van modeontwerpen hier voorop (België, Nederland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, de Scandinavische landen), gevolgd door Japan, Zuid-Korea, Taiwan en China, dat langzaamaan interesse ontwikkelt voor kindercollecties in het hogere segment.

Playtime wordt een ‘reizende’ internationle beurs. Denkt u al aan een nieuwe bestemming voor volgend jaar?

We denken er wel over na, maar willen ons nu eerst concentreren op de bestaande Playtime-beurzen, de acht edities in Parijs, Tokio, NY en Berlijn, die geconsolideerd en verder ontwikkeld moeten worden.

Welke ontwikkeling hebt u gezien in ‘Playologie’, de virtuele showroom van Playtime, sinds de oprichting in 2014?

Playologie is het strikte kader van Playtime nu ruimschoots ontgroeid, omdat het de laatste tijd openstaat voor alles op het gebied van mode en design: dames-, heren- en kindermode, zwangerschapsmode en inrichting/design. Het wil antwoorden op de dagelijks groeiende vraag van winkels naar een uitgebreider aanbod.

Het begin van 2017 werd gekenmerkt door een grote vraag van de merken, een hoger aantal inschrijvingen omdat de meeste ondernemingen op zoek zijn naar nieuwe effectieve instrumenten, nieuwe werkwijzen die de fysieke beurzen aanvullen en tegelijk nieuwe groeimogelijkheden bieden.

De data van de volgende beurzen:

Playtime Paris, 1-3 juli 2017

Playtime Berlin, 5-6 juli 2017

Playtime Paris, 6-8 augustus 2017

Playtime Tokio, 22-24 augustus 2017

Foto's: Playtime.

Christian Louboutin maakt debuut op Pitti Uomo

Schoenontwerper Christian Louboutin neemt voor het eerst deel aan modebeurs Pitti Uomo en wel met een speciaal project. “Florence is voor mij altijd een stad van ontspanning geweest. Voor de eerste keer, ben ik blij om ontspanning en het plezier van mijn werk hier te combineren,” aldus de ontwerper in een persbericht.

De details van Louboutins komst zijn nog niet onthuld, maar het zal gaan om een sportevenement in het historische centrum van Florence op 13 juni. Zijn lente/zomer Homme collectie zal te zien zijn tijdens het evenement waar acht teams uit vier regio’s ter wereld tegen elkaar zullen strijden.

Bezoekers van Pitti Uomo kunnen het tournament bezoeken en deelnemen aan masterclasses door de sporters, maar ook buitenstaanders kunnen toekijken.

Pitti Uomo wordt sinds 1972 georganiseerd in Florence en richt zich op mannenmode. De vierdaagse beurs staat bekend om het tonen van collectie van luxe merken. Dit jaar vindt de beurs plaats van 13 tot en met 16 juni.

Beeld: Christian Louboutin Facebook