Terugblik: 10 must-reads van de maand augustus
bezig met laden...
FashionUnited heeft tien lezenswaardige artikelen van de maand augustus op een rij gezet.
1. Verse breekt gesprek over duurzame mode open
Een retail- en groothandelsplatform in één: dat is wat Verse is. Belangrijker nog, Verse wil de consument bewust maken van de keuze die ze hebben als het aankomt op duurzame producten. En dat vanuit één winkel aan de Prinsengracht in Amsterdam.
Lees meer: FashionUnited / Caitlyn Terra
2. Profiel: De man achter de digitale transitie van LVMH en 24Sevres.com
Op het eerste gezicht lijkt Ian Rogers, net als alle kopstukken uit Silicon Valley, de eeuwige adolescent. Ver voor Apple iTunes bedacht, creëerde hij in 1993 een van de eerste online muzieksites, geheel gewijd aan het werk van de Beastie Boys. Het was een tijd waarin nog maar weinig mensen überhaubt van het 'world wide web’ hadden gehoord.
Lees meer: FashionUnited / Herve Dewintre
3. Rich List 2017: 3 opkomende miljardairs die hun geld verdienen in de mode
Welke mode ondernemers hebben een sterke stijging in hun mode imperium en netto waarde gezien afgelopen jaar? We kijken eens naar drie belangrijke figuren in de mode industrie die een significante groei in hun nettowaarde hebben waargenomen in 2017, volgens FashionUnited’s Top 100 BI lijst.
Lees meer: FashionUnited / Vivian Hendriksz
4. In beeld: opvallende advertentiecampagnes herfst/winter 2017
Het is nog maar even wachten op de september issues van de grote modemagazines. De belangrijkste editie van het jaar, waarin grote modehuizen, ontwerpers en merken adverteren met hun nieuwe najaarscampagnes. FashionUnited heeft de mooiste, opvallendste en verrassendste exemplaren op een rijtje gezet.
Lees meer: FashionUnited / Esmee Blaazer
5. Modeontwerpers in de schaduw van geliefde voorgangers
Na het horen van het nieuws dat Bouchra Jarrar weg ging bij Lanvin en Olivier Lapidus was aangenomen, slaakte de modewereld een diepe zucht. Het gevoel dat het bedrijf aan een dood paard aan het trekken is, is wijdverspreid. Het bedrijf verwacht daarbij ook nog eens dat dit dode paard een serie aan managementfouten en beslissingen die de plank missloegen als sneeuw voor de zon doet verdwijnen.
Lees meer: FashionUnited / Jackie Mallon
6. Inspiratie uit andere culturen kan binnenkort verboden zijn
Vertegenwoordigers van 180 verschillende culturen hebben recent een verzoek gedaan tijdens een bijeenkomst aan de Verenigde Naties om ‘cultural appropriation’, los vertaald als culturele toe eigening, in de mode te verbieden.
Lees meer: FashionUnited
7. Mexx overgenomen door Nederlandse RNF Group
Modebedrijf Mexx is overgenomen door de Nederlandse RNF Group, zo bevestigt een woordvoerder van het bedrijf uit Drunen afgelopen maand. RNF Group heeft alleen de merkrechten van Mexx overgenomen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn niet in de overname opgenomen. Hoe lang het overnameproces heeft geduurd en wanneer een overeenkomst is bereikt wordt door het bedrijf niet bekend gemaakt.
Lees meer: FashionUnited / Caitlyn Terra
8. Het verhaal van Daylliance: als rechtenstudent een modemerk opzetten
Twee rechtenstudenten die een eigen kledingmerk opzetten. Een opmerkelijke carrièreswitch en toch deden Sanne Knopper en Milou Knierim het. Dat de modebranche voor velen aantrekkelijk is, dat weten we. Maar wat gebeurt er als je zonder ervaring de modewereld binnenstapt? Vandaag praat FashionUnited met de twee oprichters van Daylliance.
Lees meer: FashionUnited / Caitlyn Terra
9. "De sportbranche heeft 15 jaar zitten slapen"
SportScheck is in Duitsland de grootste multichannel-aanbieder in de sportwereld. Jan Kegelberg, Chief Digital Officer bij SportScheck en lid van de directie, vertelt over zaken die men in de branche heeft verzuimd, en over de inhaalslag die momenteel gaande is.
Lees meer: FashionUnited / Regina Henkel
10. Mode in het bloed: familiebedrijf Blijdesteijn Mode
Inmiddels staat de zesde generatie van de familie Van Blijdesteijn aan het roer bij Blijdesteijn Mode in Tiel. In de regio is de winkel een waar instituut geworden. FashionUnited neemt voor deze serie verschillende familiebedrijven onder de loep, beginnend bij Blijdesteijn Mode.
Lees meer: FashionUnited / Caitlyn Terra
Homeapge beeld: Daylliance