OPINIEHet zal je vast niet zijn ontgaan dat in het huidige winkellandschap een drastische verandering gaande is. Deze raakt niet alleen de retail, maar de gehele consumentenindustrie – horeca, transport, banken, verzekeraars, energie, entertainment, fashion, vrijetijdsindustrie en elke andere sector […]

De detailhandel heeft nog minstens twee jaar van groei voor zich. Dit meldt ABN Amro in de Sectorprognose detailhandel 2019. Voor zowel 2019 als 2020 voorspelt het een volumegroei van 2 procent, maar waarschuwt daarbij wel voor de concurrentie van online retail. “Juist nu de klant zich in hoge mate […]

‘Sesam open u.’ Zalando en Bpost werken samen om in-home leveringen en ophaalservice te bieden. Hiervoor hebben de bedrijven technologie getest waarmee voordeuren op afstand geopend kunnen worden zodat de bezorger zonder aanwezigheid van de klant een bestelling kan leveren of ophalen, zo maken de bedrijven […]

’ Is dit wel de goede maat?’ De eeuwige struggle tijdens online winkelen is onder andere de vraag of de juiste maat wel besteld wordt. Consumenten bestellen hierdoor bijvoorbeeld een maat groter én kleiner bij de oorspronkelijke bestelling, maar bij Asos hoeft dit niet langer. De e-tailer lanceert namelijk […]

Na een testfase is het tijd voor een grootschalige uitrol, zo meldt GS1 op de eigen website over de GS1 Fashion Base. De mode datapool maakt het mogelijk om accurate productdata te delen tussen leveranciers en (online) retailers. De behoefte aan accurate en volledige productinformatie (zoals artikelcodes, […]

De winkelteller van Piet Zoomers staat op twee. De modeketen ziet een van de vestigingen sluiten, franchisenemer Gerrit Tempelman heeft de zaak in Enschede verkocht aan Van Uffelen Mode, zo bericht Tubantia. Vorig jaar verkocht Piet Zoomers al vier vestigingen; Arnhem, Hengelo, Oldenzaal en Zwolle. […]

EXCLUSIEFTommy Hilfiger verandert zijn retailstrategie. Met plafondhoge interactieve schermen, gepersonaliseerde naaitafels en zelfs een café, is met zekerheid te zeggen dat de vernieuwde winkel van het Amerikaanse merk een kijkje biedt in de toekomst van de detailhandel. De officiële opening vindt […]

The Folklore: een luxewebwinkel voor Afrikaans design is gelanceerd. Verwacht van deze drie maanden jonge webwinkel van oprichter Amira Rasool geen ‘typische’ Afrikaanse prints; de niche mode van The Folklore past namelijk perfect in het rijtje van moderne onlineluxewinkels zoals Net-a-Porter en Matches […]

BINNENKIJKEN Duurzaam, tailored of zelfs custom made en een perfecte pasvorm: dit geldt voor de producten in de nieuwe winkel House of Artisans. 10 vrouwelijke ondernemers met 7 merken bundelen hun krachten in het pand om een ‘paradijs te creëren voor vrouwen die geen compromis sluiten’. FashionUnited […]

In december maken winkeliers een hogere omzet dan in de meeste andere maanden van het jaar. Dat maakt de maand de meest cruciale maand voor de detailhandel, schrijft Sonny Duijn, sectoreconoom Retail en Leisure bij ABN Amro in de Stand van de Retail. Wat kunnen winkeliers van deze maand verwachten nu […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN