De detailhandel staat in 2020 voor structurele uitdagingen, zo stelt ABN Amro in de Sectorprognose 2020-2021. De vergrijzing van de bevolking en de sterke groei van de online verkopen zijn daar onderdeel van. Voor de gehele retail verwacht de bank een volumegroei van 2 procent. Over de modebranche is […]

Het retaillandschap is in 2019 weer flink veranderd. Winkels vielen weg en andere winkels kwamen daar weer voor in de plaats. Nederlandse merken maar ook internationale bedrijven openden hun deuren. Traditiegetrouw kijkt FashionUnited aan het einde van het jaar terug en zoomt dit keer in op de debutanten […]

H&M gaat in Nederland bestellingen bezorgen met fietskoeriers. De keuze is aan de klant om te kiezen voor een ‘groenere bezorgoptie’. Nederland is het eerste land waar deze optie wordt aangeboden, aldus het persbericht. H&M werkt samen met Fietskoerier.nl, dat in meer dan dertig steden in Nederland […]

Nishi opent binnenkort de deuren in Rotterdam. De winkel is een kleurrijke ‘Japanse Mini Market’ aldus het persbericht. De winkel is gedoopt in mierzoete kleuren om aan te sluiten bij de Japans Kawaii-stijl (Kawaii is het Japanse woord voor schattig). De winkel aan De Meent telt 250 vierkante meter. […]

By-bar is de retail aanwezigheid flink aan het uitbouwen. Het Nederlandse merk heeft afgelopen week een pop-up geopend in Antwerpen. Daarnaast heeft het de aanwezigheid in Nederland aangevuld met pop-up’s in Den Bosch en Bussum. Modemerk By-bar verkoopt dameskleding en kleding voor jonge meiden. De […]

Acht retailers uit Groningen hebben hun aanbod online gebundeld. Het aanbod is te vinden op Warenhuis Groningen, waar de test tot begin februari loopt. De ondernemers hopen de online zichtbaarheid te vergroten, zo meldt RTV Noord. De test wordt gedaan met in totaal 45 winkels. Het aanbod varieert van […]

Het ING Economisch Bureau heeft weer een prognose voor 2020 gemaakt. Het bureau verwacht dat de detailhandel in zijn geheel zal profiteren van een omzetstijging van drie procent. De stijging is hiermee hetzelfde als in 2019. De modebranche brengt het er in de prognose minder goed vanaf. ING wijst op […]

VERSLAG Het Spaanse duurzame kledingmerk Ecoalf timmert internationaal hard aan de weg. Nu is er ook een Nederlandse winkel, te vinden in de Utrechtsestraat in Amsterdam. In de splinternieuwe etalage van het winkelpand staat een paspop in een van Ecoalfs kenmerkende gewatteerde jassen, met daaronder […]

Black Friday zorgde voor een stijging van 100 procent van verkoop van mode-items. Dit meldt Stocard, een mobile app voor het bewaren van klantenpassen, op basis van onderzoek onder 2,8 miljoen Nederlandse gebruikers. Alleen de verkopen bij retailers zijn in het onderzoek meegenomen. De categorie elektronica […]

Parijs - Black Friday, een fenomeen afkomstig uit de Verenigde Staten, is in Frankrijk sinds 2013 progressief gegroeid. De dag wordt met spanning tegemoet gezien door consumenten vanwege de vele kortingen, niet alleen op kleding maar ook op andere producten zoals elektronica. In Frankrijk werd een recordomzet […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN