Transparantie wordt een steeds belangrijker onderdeel in de mode industrie. Elk jaar voert Fashion Revolution een onderzoek (Fashion Transparency Index) uit onder de 200 grootste modebedrijven ter we

Hoewel ‘duurzaamheid’ nog niet zo lang een hypewoord is in de modeindustrie, streeft Patagonia al ruim twintig jaar een milieuvriendelijke bedrijfsvoering na. Patagonia-CEO Rose Marcario

Kleding, schoenen of accessoires gemaakt van plastic afval of zelfs oceaan afval: het klinkt opmerkelijk, maar meerdere merken verwerken het materiaal al in hun collecties. Waste2Wear lanceert vandaa

Dit najaar opent Patagonia de eerste brandstore in Innsbruck, Oostenrijk. Het is de negende winkel voor het Amerikaanse outdoormerk in Europa, zo maakt Patagonia bekend in het persbericht. In de w

De natuur en het milieu zijn de afgelopen jaren voor veel consumenten een belangrijke rol gaan spelen, zo stelt Jan Agelink, trendforecaster en eigenaar van trendforecastingbureau Buro Jantrendman i

‘The President Stole Your Land.’ Wie de website van Patagonia bezoekt, krijgt sinds een aantal dagen een zwart scherm te zien met deze boodschap. Het outdoormerk dreigt met juridische sta

Milieuorganisatie Greenpeace heeft outdoorkleding- en producten onderzocht op de aanwezigheid van chemische stoffen, naar aanleiding van outdoorbeurs ISPO die plaatsvond in München. In het rappo

Naar aanleiding van een video die dierenrechten organisatie Peta heeft gemaakt van de omstandigheden op de Argentijnse fokkerij Estancia el Trebol, heeft wolleverancier Chargeurs besloten om de same

Eerst liet Patagonia als reactie op de beelden van schapenfokkerij Ovis21 weten het bedrijf te gaan helpen de omstandigheden van de schapen te verbeteren. Maar nu zegt het modemerk de samenwerking

Dierenorganisatie Peta heeft het merk Patagonia de beelden laten zien van schapenfokkerij Ovis21 in Argentinië. Het bedrijf levert merino wol aan voor producten van het modebedrijf. "Drie minu

Rank a Brand, een Nederlandse non-profit organisatie diemodelabels vergelijkt, heeft slechts 34 van de 368 door de organisatie onderzochte bedrijven een voldoende score gegeven als het gaat om hun

De SAC, Sustainable Apparel Coalition is de paraplu waaronderde kledingsector zich het komende decennium ontwikkelt. Dat zegt Philip Chamberlain, de hoogste duurzaamheidsmanager van C&A Europe i

Outdoor label Patagonia heeft een nieuwe agent. Ultimate Outdoor van Nico Kruis en Erik Rovekamp,beiden al vele jaren in de Nederlandse buitensportbranche werkzaam, zal vanaf nu de zaken voor het lab