De Nederlandse webshop van Peek & Cloppenburg is vandaag, donderdag 8 augustus, live gegaan. Afgelopen jaar werd al aangekondigd dat het Duitse bedrijf verder ging digitaliseren en een online win

Gratis thuisbezorging van online aankopen geniet de voorkeur van de meeste Nederlandse consumenten. Dat blijkt uit een recent onderzoek van Trusted Shops. Voor bijna driekwart (73 procent) van de rui

Brancheorganisatie Detailhandel Nederland is bezorgd over de grote groei van niet-Europese webwinkels in Nederland. Zulke e-tailers, waaronder het Chinese AliExpress, zouden zorgen voor ongelijke con

Heb je een webwinkel in een Europees land of die verzendt naar Europa? Het meest recente rapport over de stand van de Europese e-commerce, gepubliceerd door de Ecommerce Foundation, staat vol nuttige

De omvang van de Nederlandse e-commercemarkt groeit naar verwachting naar 25,7 miljard euro in 2019. Dit meldt Thuiswinkel.org op basis van de Thuiswinkel Markt Monitor. De toename houdt een procentu

De omzet in de Europese e-commerce blijft toenemen, zo blijkt uit het European Ecommerce Report 2019. Dit jaar zal de omzet naar verwachting met 13 procent stijgen naar een bedrag van 621 miljard eur

Duidelijkheid op een bankafschrift: Stichting Mollie Payments gaat de naam van de webwinkel vermelden in het betalingsafschrift. Stichting Mollie Payments is een van de bedrijven die Ideal-betalingen

Een digitale interne markt op Europees niveau, dat is de wens van Ecommerce Europe, aldus een persbericht. Een geharmoniseerde markt maakt het volgens de organisatie mogelijk voor Europese bedrijven

De grootste drempel bij online bestellen zijn de hoge bezorgkosten. 56 procent van de Nederlandse mannen en 71 procent van de vrouwen geeft aan dat te hoge bezorgkosten ervoor zorgen dat ze een onlin

Nederlandse consumenten hebben in 2018 voor ongeveer 1,6 miljard euro (excl.btw) in totaal gekocht bij buitenlandse webwinkels binnen de Europese Unie (niet gevestigd in Nederland). Dit is 17 procent

De e-commerce omzet in België bedroeg in 2018 totaal 11,84 miljard euro, een plus van 12,5 procent in vergelijk met 2017 (10,52 miljard euro). Naar verwachting zal deze stijging in 2019 doorzett

Vijf miljoen Nederlandse consumenten kochten in 2018 online producten en diensten over de grens. Samen gaven zij 880 miljoen euro uit bij buitenlandse webshops. Dat blijkt uit cijfers van de Thuiswin

Zalando, één van Europa’s grootste online modewinkels, is van plan om vrouwen meer inspiratie en inclusiviteit te bieden. Dat vertelde Sara Diez, hoofd van het damesmodesegment va

De gemiddelde Europeaan doet er 5 dagen, 14 uur en 7 minuten over om een online aankoop te doen. Dit blijkt uit onderzoek van ShopALike naar de tijdsduur tussen de eerste klik op een item en het werk

Het vertrouwen van Nederlandse consumenten in buitenlandse webwinkels in de Europese Unie groeit. Volgens het CBS kochten Nederlanders in het derde kwartaal van 2018 voor ongeveer 406 miljoen euro bi

Genoeg bezoekers op je e-commerce website, maar halen ze de eindstreep van een bestelling niet? Uit onderzoek van Klarna blijkt dat er een hoop mis kan gaan tijdens de customer journey waardoor bezoe

E-commerce heeft het leven voor veel shoppers makkelijker gemaakt, maar achter de wereld van gemak gaat ook een CO2-impact schuil. Om te meten welke impact pakketbezorging heeft en welke reductie-maa

In de winkelstraat van de toekomst is niet langer sprake van kleding die op voorraad is. Nee, in de toekomst wordt de voorraad van bestaande stenen winkels online verkocht. Het Deense Miinto biedt kl

Jan Willem Onderwater, CEO van webwinkel Noshirt vertelt over zijn successen en uitdagingen. Hoe gaat hij mee in de snel groeiende e-commerce markt? Source: PostNL Channel, Youtube.com

Wijnand Jongen, CEO van Thuiswinkel.org vertelt over trends in e-commerce die je als e-tailer niet zomaar kunt negeren. Source: PostNL, YouTube.com